Zoeken
1415 resultaten gevonden
- Sorteer op: Relevantie
- Sorteer op: Meest recent
Resultaten:
Hoe snel krijg ik een reactie?
https://www.waalwijk.nl/hoe-snel-krijg-ik-een-reactie
Servicenormen dienstverlening De gemeente waalwijk biedt een op en top dienstverlening. We zijn er voor jou! We zijn makkelijk te bereiken via centrale punten. Zo krijg je altijd ‘iemand aan de lijn’.
Sheila Schuijffel
https://www.waalwijk.nl/sheila-schuijffel
Wethouder
Spoedcursus Waalwijk
https://www.waalwijk.nl/spoedcursus-waalwijk
Een blog over m’n eerste kennismaking met Waalwijk, Sprang-Capelle en Waspik en de bedoeling van die #spoedcursuswaalwijk: over begrijpen en begrepen worden als basis voor samen-leven.Samen-leven vraagt hoofd en hart!Met open oren en grote ogen maakte ik de afgelopen weken kennis met Waalwijk, Sprang-Capelle en Waspik. Wie mijn ‘spoedcursus Waalwijk’ op social media heeft gevolgd, kon zien dat ik op de step, de scooter, lopend of met de auto mocht kennismaken met ongelooflijk veel gepassioneerde Waalwijkers. In vrijwel alle wijken en op de meest uiteenlopende plekken of locaties. Van buurthuis tot school, van sportfaciliteit tot buitenbioscoop, van industrieterrein tot woningen voor arbeidsmigranten, van lokale ondernemingen tot De Leest en de stadstuin.In deze wereld van snelle communicatie, vind ik een goede basis op social media belangrijk. Ik heb daarom veel foto’s en verhalen gepost als ik op pad was en mensen ontmoette. Iedereen weet dat dit ‘likes’ en volgers oplevert en dat dit ook een keerzijde kent van kritiek en kwetsbaarheid. Mijn werkelijke drijfveer achter deze rondgang en het delen ervan is er één die veel verder gaat dan social media posts en likes: één van het hart.Ik ben als nieuwe burgemeester op zoek naar kennis. Naar inzicht hoe de gemeenschap van Waalwijk georganiseerd is, hoe de verschillende wijken eruit zien, hoe we samenleven. Naar waar ik wat en wie kan vinden. Wat er goed is en wat mis is. Pas als dat kwartje bij mij valt, kan ik begrijpen waarom mensen reageren zoals ze dat doen, waarom zaken wel of niet werken en wat er nodig is in Waalwijk.Voor prettig en waardevol ‘samen-leven’ is kennis en begrip van een situatie en van elkaar van groot belang, maar niet voldoende. Als kennis en begrip beperkt blijft tot ‘het hoofd’ missen we iets essentieels.In mijn professionele en persoonlijke leven zijn een aantal momenten me bijgebleven omdat ze belangrijk voor me waren. Momenten die indruk hebben gemaakt en me gevormd hebben. Die ken jij vast ook.Als ik terugdenk aan deze momenten dan zijn dat niet de zakelijke successen of promoties. Het zijn de momenten van verwondering, de échte ontmoetingen waarin ik het gevoel had dat ik werd gezien, dat iemand werkelijk naar me luisterde en dat ik een klik voelde. Hart-ervaringen.Onze wereld bestaat niet alleen uit transacties, uit deals, uit prestaties. Natuurlijk, sta je ’s ochtends op om bijvoorbeeld naar school of aan het werk te gaan. Je denkt en je doet en je levert iets. Maar wat er werkelijk toe doet is met welk gevoel je opstaat, wie je ontmoet, wat je vindt van en voelt bij de bijdrage die je vandaag levert. Wat je nodig hebt en of je dat krijgt. Wat je vraagt of vertelt en of de ander naar je luistert.Als er vandaag naar je wordt geluisterd en jij werkelijk het verschil kan maken voor een ander, dan kan dat zomaar zo’n moment zijn waar je blij van wordt, dat je zult koesteren en je blijft herinneren. Momenten waarin we ons begrepen voelen, waarin we meedoen en meetellen, ons gehoord en gezien voelen door de ander, ons verbonden voelen met elkaar of met een groter geheel. Dát zijn de momenten die ons bijblijven, ons vormen.Kennis en inzicht is de brandstof voor begrip. Voor begrijpen en je begrepen voelen. Als ik weet wie jij bent en wat je belangrijk vindt, kan ik begrijpen waarom je doet wat je doet. En als ik je begrijp en jij je begrepen voelt hebben we verbinding.Begrijpen en begrepen worden is de basis voor vertrouwen, voor samenwerken, voor samenleven. Ook al zijn we het mogelijk niet eens. Begrip wil namelijk niet zeggen dat je er hetzelfde over denkt. Begrip biedt wel mogelijkheden voor bijvoorbeeld een gesprek. Kennis is van het hoofd, begrip en willen begrijpen vraagt een open hart!Mijn ‘spoedcursus Waalwijk’ is een leuke introductie in een voor mij nieuwe wereld. Maar de bedoeling van deze spoedcursus is vooral om goed te begrijpen, te verbinden en me verbonden te voelen. Als basis voor een Waalwijkse samenleving waarin we moeite doen elkaar te begrijpen en ons begrepen voelen. Met hoofd en hart!Sacha AusemsWaalwijk, 6 augustus 2021
Compliment geven
https://www.waalwijk.nl/compliment-geven
Wilt u de gemeente Waalwijk laten weten dat u tevreden bent over de dienstverlening? Dan kunt u een compliment doorgeven. Dit kunt u op drie manieren doen.
Voorwaarden waar een e-mailbericht aan de gemeente aan moet voldoen
https://www.waalwijk.nl/voorwaarden-waar-een-e-mailbericht-aan-de-gemeente-aan-moet-voldoen
Het e-mailbericht mag alleen gestuurd worden naar het adres info@waalwijk.nl en moet ten minste de volgende gegevens van de afzender bevatten: naam, adres, woonplaats; handtekening.Die gegevens mogen niet (uitsluitend) worden opgenomen in de e-mail, maar moeten in ieder geval zijn opgenomen in een in de e-mail meegestuurde bijlage:a. een van de gemeentelijke website gedownload formulier dat volledig is ingevuld en voorzien van de handtekening van de afzender, en vervolgens in een elektronisch bestand is omgezet dat niet zonder meer kan worden gewijzigd;b. een door de afzender zelf opgesteld en ondertekend document, dat vervolgens in een elektronisch bestand is omgezet dat niet zonder meer kan worden gewijzigd.Het e-mailbericht moet verder voldoen aan de volgende eisen:1) het bericht mag inclusief bijlagen niet groter zijn dan 9Mb;2) eventuele bijlagen moeten geopend kunnen worden;3) eventuele bijlagen moeten in te lezen zijn door bij de gemeente Waalwijk gehanteerde pakketten, zoals Word, Excel, Access, PowerPoint en de formaten die gehanteerd moeten worden zijn PDF, JPG en TIFF;4) het e-mailadres moet herleidbaar zijn;5) het bericht moet door de e-mailserver van de gemeente Waalwijk verwerkt kunnen worden;6) het bericht mag evenals de bijlagen geen wachtwoorden bevatten;7) berichten mogen geen virussen bevatten en mogen niet worden gekenmerkt als spammail.Indien een e-mailbericht aan de voorwaarden voldoet zal de afzender zo spoedig mogelijk een ontvangstbevestiging krijgen.Indien een e-mailbericht niet aan de voorwaarden voldoet, wordt de (kennelijke) afzender daarvan uiterlijk binnen veertien dagen na ontvangst van het bericht op de hoogte gesteld en wordt de gelegenheid geboden binnen een redelijke termijn het bericht te corrigeren, aan te vullen of toe te lichten, tenzij dit van de gemeente of het bestuursorgaan redelijkerwijs niet kan worden gevergd.
Aanschrijving door de gemeente
https://www.waalwijk.nl/aanschrijving-door-de-gemeente
Houdt u zich niet aan de wet? Dan stuurt de gemeente een aanschrijving als waarschuwing met het verzoek uw overtreding ongedaan te maken.
Melding moeilijk taalgebruik
https://www.waalwijk.nl/taalmelding
We doen ons best om duidelijk en begrijpelijk te schrijven. Dat lukt ons niet altijd. Als inwoner kom je dan een ingewikkelde tekst tegen. Daar willen we wat aan doen, maar daar hebben we jou voor nod
Melding verdachte situaties
https://www.waalwijk.nl/melding-verdachte-situaties
Meld verdachte of zorgelijke (criminele) situaties zoals verdachte panden (drugspand), crimineel gedrag op straat, illegale onderhuur, prostitutie, dealen, uitbuiting van mensen, verward gedrag.
Gemeentelijke onderscheidingen
https://www.waalwijk.nl/gemeentelijke-onderscheidingen
Als blijk van waardering en erkentelijkheid kan in de gemeente Waalwijk de Erespeld of de Erepenning worden toegekend.
Melding overlast bedrijven
https://www.waalwijk.nl/melding-overlast-bedrijven
Overlast van geur, geluid, trillingen en stof van bedrijven? Meld het bij de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB). Bel de MilieuKlachtenCentrale: 073- 681 28 21 (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar).