Soms stellen financieringsmaatschappijen of banken bij de verstrekking van een hypotheek de eis dat bepaalde gegevens van de gemeente schriftelijk worden aangeleverd. Voorbeelden hiervan zijn gegevens over de aanwezigheid van een (gesaneerde) olietank, eventuele bodemverontreiniging en bestemmingsplanbepalingen. 

Deze gegevens kunnen door inwoners van de gemeente Waalwijk worden opgevraagd via onderstaande knop (NB inloggen met DigiD): 

Opvragen bodemrapportage

Voor een taxatie of het uitvoeren van een bodemonderzoek kunnen bedrijven bodem-, historische- en inrichtingsgebonden milieuinformatie opvragen. Stuur daarvoor een mail naar info@waalwijk.nl, met als onderwerp opvragen bodeminformatie. 

Wat moet ik doen?

U wilt graag informatie over de bodemgesteldheid van een perceel in de Gemeente Waalwijk. Wellicht wilt u weten of er een tank in de grond heeft gezeten of dat er een bodemverontreiniging in de grond zit. Vul hieronder de gewenste gegevens in over de gevraagde locatie. Hiermee kunnen wij direct de juiste stukken voor u opzoeken. Aanvullende vragen kunt u in het opmerkingenveld ingeven.

Wij streven ernaar om binnen 5 werkdagen uw vragen te hebben beantwoord.

Het opvragen van bodemgegevens brengt kosten met zich mee. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het tabblad ‘kosten’ van dit product.

Voor het snel opvragen van bodemgegevens vult u het formulier in

Wat kost het?

Tarieven 2024:

De legeskosten hiervoor kunt u terugvinden in onze legesverordening 2024. 

 

Wat moet ik meenemen?

U, als inwoner, kunt uw aanvraag om bodeminformatie via de knop Opvragen Bodemrapportage bij ons indienen. Deze knop staat bovenaan in deze pagina.

Als bedrijf stuurt u een mail naar info@waalwijk.nl. Als onderwerp opvragen bodeminformatie invullen. In de aanvraag graag de volgende gegevens zetten:

  • het adres of kadastrale gegevens van de locatie
  • bij een tracé een kaartje van de locatie bijsluiten.